جستجو کردن
Close this search box.

نکات مهم در خرید فلوت

فهرست مطالب

نکات مهم درخرید فلوت

وقتی به بازار فروش لوازم موسیقی سری می‌زنید و با دنیایی از فلوت‌های مختلف رو به رو می‌شوید، احتمالاً این پرسش به ذهنتان می‌رسد که کدام فلوت برای شروع آموزش بهتر است؟ ما در اینجا، مهمترین نکاتی که موقع خرید فلوت باید به آن توجه کنید را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

قدم اول، تحقیق و جست و جو است

همانطور که موقع خرید لوازم الکتریکی و مواد غذایی، به برند آن‌ها توجه می‌کنید، در هنگام خرید فلوت نیز لازم است برند آن را در نظر بگیرید. وقتی درباره برند فلوت از فروشندگان لوازم موسیقی بپرسید، احتمالاً ده‌ها برند را نام می‌برند؛ از ژوپیتر گرفته تا آنجل، یاماها، نووو، وحدتی، علی موسوی، مسترورک و…نام برندهای مختلف فلوت است. اما کدام یک بهتر است؟

پاسخ دادن به این سوال، ساده نیست. مسلماً هر یک از برندهای فلوت، خصوصیات منحصر به فردی دارند و هر مشتری باید بر اساس نیاز و انتظارات خود، بهترین گزینه را انتخاب کند. در اینجا مشورت کردن با اساتید و دوستانی که در این زمینه تجربه دارند، به درد شما می‌خورد! اگر لازم است به یک فروشگاه آموزش موسیقی معتبر مراجعه کنید و از استادان ماهری که در آنجا تدریس می‌کنند بخواهید یک ساز خوب با برند معتبر به شما معرفی کنند.

بودجه خرید فلوت

اگر هنوز ابتدای مسیر آموزش هستید و تازه می‌خواهید این هنر جذاب را یاد بگیرید، لازم نیست ولخرجی کنید و حتما فلوت گران قیمتی بخرید! بهترین انتخاب برای شما فلوت با کیفیتی است که قیمت مناسبی داشته باشد؛ حتی فلوت‌ کارکرده اما سالم با قیمت‌ پایین نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد؛ البته به شرط تائید استاد.

یادتان باشد که همیشه بالا بودن قیمت فلوت، نشان دهنده کیفیت برتر آن نیست؛ اگرچه همیشه می‌گویند هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست و اگر محصولی را دیدید که بیش از حد ارزان بود، در کیفیت آن شک کنید.

کدام فلوت برای شما مناسب است؟ معمولی، مشقی یا حرفه ای؟

فلوت مشقی که نام دیگر فلوت هنرجویی است، برای نوازندگان مبتدی که تازه به این میدان قدم گذاشته اند، انتخاب مناسبی است. پس از آن برای تمرین‌های ابتدایی و نوازندگی عادی، می‌توان از فلوت معمولی استفاده کرد. فلوت حرفه‌ای نیز، مخصوص حرفه‌ای‌ها است! نوازندگان ماهر، از فلوت حرفه‌ای برای ضبط استودیویی موسیقی استفاده می‌کنند.

فلوت مانند هر ساز دیگری، احساس دارد؛ باور نمی‌کنید!؟ فلوت را در دست بگیرید و حس آن را امتحان کنید. از آنجایی که به عنوان یک تازه وارد، اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید، صرفاً باید به احساسی که از نواختن آن دریافت می‌کنید، اعتماد کنید. مقایسه سازها با یکدیگر می‌تواند شما را یاری دهد؛ به ویژه اگر استاد ماهری کنارتان باشد.

بررسی صدای فلوت، از مهم‌ترین اقداماتی است که موقع خرید باید انجام دهید. اگرچه شما مبتدی هستید و تازه اول راهید. اما تشخیص صدای غیر طبیعی برای گوش‌های شما چندان سخت نخواهد بود! در این صورت، ساز دیگری را انتخاب کنید و آنقدر صدای آن را امتحان کنید تا متوجه شوید بهترین کدام است.

معیارهای خرید فلوت

همه ما معیارهای مشخصی از خرید یک فلوت ایده آل در ذهن داریم و همه تلاش خود را برای یافتن محصولی که ویژگی‌های مورد نظر را داشته باشد، به کار می‌بندیم.

مهمترین معیارهای خرید فلوت :

  • زیبایی و جذابیت ظاهری
  • صدای شیرین و دلنشین
  • حس خوب ساز
  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالا

اولویت‌بندی فاکتورهایی که نام بردیم، برای هنرجویان متفاوت است. اما هر کدام از این ها، به تنهایی مهم است و نباید موقع خرید از آن غافل شد.

فروشندگان فلوت، می‌توانند مشاوران خوبی باشند

شاید با شنیدن این جمله یاد آن ضرب المثل معروف بیفتید که می‌گویند هیچ بقالی نمی‌گوید ماست من ترش است! مسلماً اکثر فروشندگان فلوت، از سازهایی که در مغازه دارند، آنقدر تعریف و تمجید می‌کنند تا بالاخره برای خرید مجاب شوید.

اما در میان آن ها، کم نیستند فروشندگان صادق و منصفی که سعیشان حرکت بر مدار صداقت است. آن‌ها با ارائه مشاوره درست به خریداران، به آن‌ها در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گزینه کمک می‌کنند.

لوازم جانبی فلوت

موقع خرید فلوت، یادتان باشد که لوازم جانبی آن را نیز تهیه کنید. کیف مناسب فلوت و بند آن که به شما در جابجایی ساز کمک می‌کند، از مهمترین لوازم جانبی فلوت محسوب می‌شود. در کنار آن از خرید کتاب و جزوات آموزشی فلوت نوازی غافل نشوید و از فروشنده بخواهید کیت پولیش فلوت را هم به خریدهایتان اضافه کند.

ضمانت نامه فلوت

همیشه سعی کنید برای خرید انواع ساز به ویژه فلوت، به معتبرترین مراکز ارائه دهنده ادوات موسیقی مراجعه کنید. فلوتی که در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شود، دارای ضمانتنامه است و تا حدی خیال شما از بابت کیفیت آن آسوده خواهد شد.

تاکید ما خرید فلوت با ضمانتنامه است؛ اما اگر این امکان را نیافتید، لااقل با فروشنده شرط کنید که در صورت مشاهده ایراد در ساز آن را مرجوع خواهید کرد.

از کارشناسان موسیقی کمک بگیرید

برای یک هنرجوی تازه کار، تشخیص جنس ساز، صدای آن، سالم بودن فلوت و بسیاری از مسائل مشابه، امکانپذیر نیست. اما در مقابل، استاد فلوت که سال‌ها در این زمینه تجربه کسب کرده و ماهر شده، مثل آب خوردن می‌تواند بگوید یک ساز خوب است یا نه؟ پس با در نظر گرفتن هزینه کارشناسی، حتماً با همراهی یک فرد آگاه و متخصص، بهترین فلوت را انتخاب کنید.

فلوت نوازی را از استادی ماهر یاد بگیرید

آنچه تا اینجای مقاله گفتیم، به شما کمک می‌کند تا فلوت مناسب خود را تهیه کنید و این پایان راه نیست. با انتخاب فلوت خوب، تازه اولین قدم را برای یادگیری موسیقی برداشته اید!

اگر می‌خواهید فلوت زدن را به صورت اصولی یاد بگیرید و آرام آرام از یک هنرجوی مبتدی به فلوت نوازی ماهر تبدیل شوید، به یک مرکز آموزشی معتبر مراجعه کنید. آموزشگاه علم با سال ها سابقه و  اساتید مجرب  انتخابی مناسب برای علاقه مندان به موسیقی می باشد جهت مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.تعلیم فلوت، در کنار استاد و به صورت حضوری، به آموزش مجازی این ساز جذاب ارجحیت دارد.

چنانچه در کلاس‌های خصوصی فلوت نوازی ثبت نام کنید، این فرصت را خواهید داشت که از استادتان، چگونگی در دست گرفتن فلوت، کوک سرساز، انگشت‌گذاری و نواختن فلوت در حالت نشسته یا ایستاده را بیاموزید.